Daftar Contoh Kalimat Tata Bahasa Jepang JLPT N3

PILIHAN

Puramoz Shared - Daftar Contoh Kalimat Tata Bahasa Jepang JLPT N3 Kalimat dibawah ini diambil dari bagian bagian soal soal tata bahasa dari 2010 ( sekarang setara tingkat 3/ N3).


Kalimat-kalimat ini disajikan dalam ujian dengan satu kata atau partikel yang hilang dan pengguna harus memilih jawaban yang benar dari 4 pilihan - yaitu pilihan ganda. Saya telah mengetik kalimat (termasuk segmen hilang yang benar) di bawah ini, dan kemudian diterjemahkan ke dalam kalimat bahasa Indonesia - sehingga siswa dapat memahami makna dan kemudian bisa mengerti dan memahami keluar bagaimana tata bahasa Jepang ini digunakan.

Jika mungkin, setiap kalimat memiliki link ke pelajaran untuk menjelaskan beberapa tata bahasa yang digunakan dalam kalimat. Berikut ini silakan disimak Daftar Contoh Kalimat Tata Bahasa Jepang JLPT N3
Num Japanese My Translation
1 ぜんぶ すてましたか。いいえ、古くなった 物だけ  すてました。 Did you throw everything away? No, I only threw away things that were getting old.
2 今晩 パーティーが あるかどうか  教えて ください。 Can you tell me whether or not there's a party on tonight.
3 今年の 試験は 去年の 試験ほど  むずかしくないと 思います。 I think this year's test wasn't as difficult as last year's.
4 りんごを たくさん もらったので、半分 友だちに あげました I received lots of apples so I gave half of them to my friend.
5 友だちは「旅行は どうだった」 私に 聞きました。 "How was your trip", my friend asked me.
6 今朝、電車の 中で 足を ふまれました My feet got trodden when I was on the train this morning.
7 「あの、ハンカチが おちましたよ。」「あっ、どうも」 Excuse me, your handkerchief fell. Ah, thank you.
8 この はしを 作るのに  4年 かかりました。 It took 4 years to make this bridge.
9 この 山では 夏でも スキーが できます。 You can ski at this mountain even in the summer.
10 この 大学では ベトナム語とか  東南アジアの 色々な ことばが 勉強します。 You can study Vietnamese and all kinds of South-east Asian languages at this university.
11 あそこは 空気 きれいだ、けしきも いいので、時々 行きます。 I often go there because the air is clean and the scenery is good etc.
12 ぎゅうにゅうから バター チーズを 作ります。 Butter and cheese etc. are made from cow's milk.
13 毎年 こうつうじこで 多くの人が 死にます。 Many people die in traffic accidents every year.
14 この花、へんな においが します。 This flower has a strange smell.
15 うちの子は まんがばかり  読んでいます。 My child reads nothing but manga comics.
16 田中さんは 病気なのに 、仕事を しています。 Mr Tanaka is working despite being sick.
17 父は 年を とって かぜを なりました。 My father catches cold more easily as he gets older.
18 鳥の ように 空が とべたらいいと思います I think it would be great to be able to fly like a bird in the sky.
19 おかしを 食べながら  映画を 見ました。 I ate sweets while I watched the movie.
20 ニュースに よると、きのう 東京で じしんが あった そうです There was an earthquake in Tokyo yesterday, according to the news.
21 私は へんなことを 言って、みんなに わらわれました I said something strange and everyone laughed at me.
22 あした ハイキングに 行くなら、早く ねなさい ね。 If you're going to go hiking tomorrow, then go to bed early.
23 仕事が 終わったら 、電気を けして ください。 Please turn off the lights after you finish work.
24 先生は 病気のせいとを 家に 帰らせました The teacher let the sick student to go home.
25 あの きっさてんは しずか かもしれません That coffee shop is probably fairly quiet.
26 いっしょに 行きたくなければ 、行かなくても いいです。 You don't have to go together if you don't want to.
27 田中さんは へやまで 走って きました Mr. Tanaka ran to his room and back.
28 あしたは 雨が ふるらしい です。 Apparently it will rain tomorrow.
29 朝 起きて 外を 見る 雪が ふっていました。 When I woke up this morning and looked outside, it was snowing.
30 私は 日本文字を 研究するために  大学院に入りました。 I went to University so I could do research on Japanese characters.
31 「日曜日には どんな ことを しますか。」「手紙を 書いたり  本を読んだり します。」 What sort of things do you on Sunday? I write letters and read books and stuff like that.
32 「コーヒー、もう いっぱい いかがですか。」「いいえ、けっこうです。まだ 入っています から。 Would you like some more coffee? No, I'm fine thanks.I still have some left.
33 「うみ」と言う 漢字は どう 書きますか。 How do you write the Kanji for the word 'umi' (sea)?
34 どんなに 練習しても、テニスが うまく なりません。 No matter how much I practice, I'm no good at tennis.
35 来月 旅行します。その 時は 車で  行きます。 I'm going on a trip next month. This time, I'm going by car.
36 私は 一度も 外国へ 行った ことがありません I've never been overseas before (not even once).
37 しょうらいは 小説家に なる つもり です。 It is my intention to become a novelist in the future.
38 先生、私が 荷物を お待ちします。 Teacher, please allow me to carry your bags for you (honorific).
39 私は きのう うちへ 帰る時、会社で 友だちに かさを 借りました。 I borrowed my friends umbrella on the way home from work.
40 きのうの 夜 まどを 開けた まま  ねたので、かぜを ひいて しまいました。 Last night, the window was left open and I fell asleep. I ended up catching a cold.
41 私は 海で きれいな 朝日が のぼるのを 見ました。 I saw a beautiful morning sunrise at the beach.

Terimakasih telah membaca Daftar Contoh Kalimat Tata Bahasa Jepang JLPT N3. Jika anda ada pertanyaan silakan hubungi Kami. dengan meninggalkan komentar / guestbook atau twitter kami @puramoz_shared
Klik
Daftar Contoh Kalimat Tata Bahasa Jepang JLPT N3 | puramuzo | 5

0 komentar: